Lekbak airconditioning voor de scheepvaart

De airco die bestemd is voor een marineschip voldoet niet. De condens die vrijkomt door het koelen van de lucht, wordt opgevangen in een lekbak. Omdat een schip nu eenmaal deint en kantelt, klotst dit water door de lekbak. Daarbij bestaat de kans dat het in aanraking komt met de elektra. Het spreekt voor zich dat dit tot gevaarlijke situaties kan leiden. De opdrachtgever geeft vooraf aan dat er veel haast is bij deze klus.

Maarten Oostdam laat de lekbak inscannen. Met de opdrachtgever is hij overeengekomen dat de rand van de lekbak moet worden opgehoogd. Zo kan het water er niet meer overheen komen. Op basis van de scandata zal Maarten een speciaal inzetstuk tekenen. Daarna neemt hij ook de feitelijke productie voor zijn rekening.

Binnen de gestelde termijn levert Maarten Oostdam een tekening en een prototype op. Vervolgens loopt de accordering aan de kant van de opdrachtgever enige vertraging op. Hierdoor dreigt de gestelde deadline niet te worden gehaald. Maarten weet strakke afspraken te maken met de fabrikant. Op deze manier halen ze de verloren tijd weer in. Sterker nog, een dag vóór de afgesproken datum worden de inzetstukken afgeleverd op de scheepswerf in Split, Kroatië. De opdrachtgever belt Maarten om hem te bedanken voor zijn doortastende aanpak.